Nyår...

Nyår är något grymt överskattat. Jag menar man gör upp en massa planer för hur man ska se ut, vad man ska drick, äta, göra osv. Men av någon anledning så blir det aldrig sådär perfekt som man planerat. Maten blev inte bra, kläderna var fel, alkoholen tog slut eller något annat. Varför göra upp alla dessa planer för nyår när det ändå inte blir så? De bästa nyåren jag firat var när jag var liten och man satt hemma med familjen och åt mat och spelade spel. Sedan gick man ut för att smälla fyrverkerier med pappa och kolla på grannarnas fyrverkerier. Våran tyska granne hade alltid massor av lustiga saker. Men sen blev man äldre och det skulle festas istället. Varför då egentligen? Det där med alkohol i sig är ju totalt överskattat. Nepp ska nog skippa nyår, lite popcorn och film så är jag nöjd. Ska inte ens nämna nyårslöften! Helt galet, aldrig någon som håller dem i alla fall!

Gott Nytt År....eller nått


Kommentarer

Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback