Hemma hos päronen under påsk

Då har man varit hemma i en dag hos mor och far då. Än så länge så är allt bra och vi har inte haft några tjafs som det annars alltid brukar vara. Spike har infunnit sig hur bra som helst. Massor av plats att springa på och massa djur att busa med. Även om katterna inte vill leka med han så vill i alla fall hunden det. Plus att Spike är bra på att roa sig själv. Risken finns väl nu att han kommer riva mitt lilla hem när vi kommer tillbaka till K-stad igen. Han vänjer sig nog, är ju en soft kisse! Någon påsk mat har man inte fått ännu men det blir imorgn. Carina var här igår och tittade på Spike och idag kommer mammas bror och barn förbi tror jag sen imorgon kommer mormor. Alla vill se min kärlek!

Något jag inte gillar med påsken nu är att jag gärna vill vara ledig och ta det lugnt men det kan man inte. Har en bok på ca 100 sidor att läsa och en uppsatts att skriva, men skrivandet har jag kommit igång med i alla fall. Går sjukt segt för känner inte samma passion för detta arbete som jag haft för tidigare. Läsandet har jag inte börjat med men det är ju inte så mycket att läsa.

Mitt planerade "besök" då. Hmm....vet inte riktigt hur jag känner inför det, behöver ha lite "umgänge" men ibland så känns det som att han börjar få intresse för mig och jag har absolut inget sådant intresse eller behov. Han är rätt söt och jag behöver utnyttja han ibland, tror jag. Ha ha...är en dålig människa. Men vad ska man annars hitta på? Lite kul måste man väl få ha eller? :)

/J

Kommentarer

Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback