Stavning...

Hmm...har alltid haft svårt att stava i svenskan, är ganska kass på det faktiskt om jag ska vara ärlig men visste inte att jag var dålig i engelskan med. Har idag hämtat ut lite uppgifter vi gjorde innan jul och alla har skrivit att det är bra m.m. m.m. det som drar ner betyget är stavningen. En del är slarvfel som jag inte ser när jag läst texten flera gånger om men en del är helt enkelt bara fel. Hur ska man då fixa detta? Hur tränar man på stavning?? Har för övrigt gjort grammatik tenta idag igen, hoppas verkligen att jag klarade det denna gången som jag slipper göra det igen. Vill inte! Längtar till den 19:de också då jag äntligen ska få åka och titta på kisse bebisarna. Villa ha :) men kommer att bli en liten kisse här om inte nu så snart i alla fall. Hade för övrigt besök av Rickard idag, han fixade min dator igen, ska nog göra mig av med den så småning om. Har ju nya bärbara fina datron. Tacka mamma ocha pappa för den. Pojken kommer idag, han har varit lite sur för att han inte fått ringa de senaste dagarna när jag pluggat men han kom över det. Börjar sakna honomlite nu i alla fall så det är ju positiv, har inte tröttnat helt på han bara tillfälligt ibalnd. Pratade med min kloka mor som sa att det faktiskt är så att man ibland är mindre kär men det betyder ju inte att man inte är kär alls. Låter ju vettigt....väntar på min One tree hill säsong 2 box....dumma discshop som fick slut på den just när jag beställde. Men den kommer förhoppningsvis inom en snar framtid. Har ju fler serier att komplettera!

/J

Kommentarer

Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback