Lugnat mig nu!

Var tvungen att avreagera mig lite igår som ni kanske läst, var något irriterad. Inte det att jag inte kan ta kritik för det har jag inga problem med. Men pedagigiska kunskaper hos läraren vore ju inte helt fel. Kan ta kritik på språk fel och andra relevanta saker men när det blir personliga saker och man blir idiotförklarad för att man inte tycker som dem då är det inte okej. Vet att min mammas vännina också hade problem med att få sin uppsats i litteratur godkänd av dem. Tog över ett år innan hon blev det efter att hon redan fått ut sin lärar examen. De säger att man ska ändra om efter deras kommentarer men tydligen duger inte det heller så har riktigt ångest för detta jobbet nu. Träffade Robin i klassen här om dagen och han hade även han fått otrevligt mail från dem. De sa att han var tvungen att göra om en av uppsatserna om han vill ha vg, vilken spelade ingen roll det fick han välja. Så han valde väl en och fick då som svar arr bra då ska vi bara rätta den först! Brukar man inte göra sådant innan man säger att det är fel på det hela? Essa blev också hon sågad på sin uppsats och även där var det otrevliga tykna kommentarer. Om man ska vara lärare på ett universitet så borde man kanske tycka någrolunda om studenter och inte idiotförklara dem. Och om man nu inte får tolka texter på sitt eget sätt så får de ju tala om innan då hur de tänker så man vet det. För egna åsikter får man tydligen inte ha. Vakna imorse och var fortfarande grymt arg och skulle vilja fråga dem både det ena och det andra men det är ingen ide för frågar jag något så blir det säkerligen bara värre och det orkar jag inte. Väldigt synd med för jag hade velat läsa litteratur i C kursen med men med dessa lärare så finns det inte en chans i helvete att jag gör det......ska lägga mig på soffan nu med min snuviga näsa och tycka lite synd om mig själv, är inte redo att fixa denna uppsats nu och har nästan totalt tappat suget att förtsätta på den andra jag håller på med.....

/J

Kommentarer
Postat av: evans

Jag har också skrivit en massa uppsatser om engelsk litteratur på universitetet, och visst är det tråkigt när man kämpat och bara möts av kritik och krav på ändringar. Lyckligtvis hade jag bra handledare på både B- och C-uppsatsen, men han som handledde min D-uppsats var otroligt långsam med feedback. Finns det inte möjlighet att få en annan handledare om du vill läsa C-kursen? Att få irrelevant kritik låter ju konstigt. Konstruktiv ska den vara! Lycka till!


Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback