F**k me shoes och purity test...

Ja jisses hur ska detta sluta?! Idag på litteratur lektionen hade vi disskusion om feminism och komin på utseende och sådan som hör till fördommar. Våran lärare tog upp ett exempel om "fuck me shoes"en term som någon myntat om stillet klackar då de är så höga för att det ska vara lätt att hamna på rygg. "Du ska ju inte springa maraton i dem" vilket kan stämma. Måste dock säga att mina sådana skor är för att jag gillar att vara extra lång och jag tycker det är snyggt! Plus att man ser smalare ut :p nästa punkt handlar om purity test som jag nyss gjorde på facebook där alla hänger nu för tiden. Testet visade att jag var 43% tror jag de var, pure. Okej så bara för att man inte levt ett liv som nunna så är man inte pure? Har i alla fall haft roligt och levt livet ordentligt hittils så är inte missnöjd med det svaret! Nej nu ska jag kolla CSI New York och sedan sova.

/J

Kommentarer

Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback