Ringde till "doktorn"

Jepp ringde nyss till vetrinären för att boka tid för kastrering till min bebis. Känns lite elakt då jag inte märkt några tecken alls på att han skulle ha blivt "jobbig". Har hela tiden tänkt att jag ska inte göra det om det inte måste göras för tycker lite synd om han. Men beslöt mig för att göra det ändå. Samtidigt då skall han märkas, tatuering ingår i det hyfsat dyra priset 590:- men vet inte om jag vill ha det på honom. Chip märkning kostar ytterligare 400:- något så skulle bli ganska dyrt. Men han är ras katt så kanske ska ringa och ändra mig till chippning ändå. Vet inte, har lite besluts ångest. De gör i alla fall allt samtidigt när han är nedsövd och sen kommer han hem helt groggy! Min lille bebis! Jag får ta en funderare på hur det ska bli med märkningen....tatuering syns bättre och så, chip måste vetrinärer eller polis scanna för att se...hm....just nu håller jag för övrigt på att tvätta. Lagom roligt men det måste göras, tvättar filtar vi suttit på under nollningen. Insåg att jag borde skakat dem bättre innan jag la dem i maskinen för när jag tog ut dem var det fullt av gräs!! Jobbigt! Ska läsa lite mera i Critical theory today med, läxan till nästa veck så jag kan börja med det till veckan efter då kusinen kommer på besök nästa helg. Ska bli kul med lite besök hemmifrån. Borde kanske ta Ikea igen så jag får undan mer skit men har inte tid just nu. Nollningen är i alla fall snart över så då får man tid till att umgås när man inte pluggar! Woho...

/J

Kommentarer
Postat av: evans

Är det literary critical theory du ska läsa?


Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback