Hur vet man vem som känner en?

På en sida på internet som just nu är väldigt populär har mina bekanta röstat fram mig som en person som kan dricka mest alkohol. Hur jag annars blivit beskriven på sista tiden är som en mycket snälloch go tjej. Jo visst men allt detta är ju enbart yta. Vem känner egentligen mig på riktigt? Jag tror inte Baby känner mig så väl heller egentligen om man tänker efter. Rickard är fortfarande en av dem här i K-stad som känner mig bäst och det är enbart på gruna av att hans ex är min bästa vän Sandra. Det jag kommit fram till är att det är Sandra och Linn som faktiskt riktigt känner mig. Ingen av dem bor nära och vi pratar inte dagligen längre heller men fortfarande så är de närmast. Jag undrar om det beror på att jag stängt den dörren personligen igen, jag vill nog inte att människor ska komma för nära, att de ska känna mig egentligen. Har några bekanta i Gbg som fortfarande känner mig bättre än de här i K-stad trotts att vi inte umgåtts på X antal år. Varför vill jag inte ha den typen av relation till mina vänner här? Vad är det som gör att jag helt enkelt inte släpper in dem? Sandra och Linn känner mig så pass att vi inte behöver prata, de vet vad jag tänker. De förstår mitt eget obegripliga språk. Även om jag kanske inte riktigt vill släppa in folk helt så vill jag inte heller bli ihågkommen som "the person who can drink the most"

/J

Kommentarer
Postat av: Essa

Du har rätt i det där med att du inte är lätt att komma in på livet. Själv är jag ofta som en öppen bok vilket inte är så skoj i längden. Vi kanske skulle behöva lära oss lite av varandra och hitta nåt mellanting...

Att du kan dricka mest? Hur avgör man det egentligen? Är det den som kan dricka mest utan att bli jobbig eller däcka? Ja då vinner i alla fall inte jag :P Underlig kategori det där... Jag vet i alla fall att du har många mer smickrande egenskaper, även om du som sagt kan ha en ganska hård fasad ibland. Hård=svår att bryta igenom, inte elak.

Om det förrförra inlägget handlade om mig så vill jag inte att vi ska glida isär, vi har gått igenom svåra tider med varandra och jag tror att vi kommit en bra bit åt rätt håll och det vore jäkligt trist att kasta bort den vänskapen. Jag vill inte att du ska behöva välja nån, sen kan jag förstå att det kan kännas så just nu. Jag hoppas att anledningen till det där reder ut sig inom en snar framtid... Hur som helst så är det mitt problem och inte ditt. Nu ska jag sova, Kram


Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback