Får man ljuga för bostadsbolagen?

Ja funderar på det just nu, har sagt upp min lägenhet och en ny tjej ska flytta in. Grejen är den att min ena nyckel försvann för 2 år sedan i en annan stad. Varit hos polisen massor av gånger men nyckeln finns helt enkelt inte, den är borta. Har påpekat detta och fått klart för mig att ett låsbyte skulle göras. Nu visade det sig att besiktningsmanen tyckte låsbyte var onödigt då den varit borta så länge. Han tyckte det var bättre att trycka ny nyckel vilket också blir billigare. Har nu haft mailkontakt med bostadsbolaget idag och hon undrade om det fattades en nyckel om jag glömt lämna den så talade om att ja den fattas, fick nu ett till mail där hom  bad om ursäkt för hennes kolegor sa att den var trasig och fårgade om det stämmde. Ja svarade att ja den finns inte. Så var inte lögn ändå för den finns verkligen inte längre. Blev nog rörigt där! Nu har hon iaf mailat igen och sa okej tack så mycket så får väl se vad som sker! Antingen får jag en fet räkning hem eller en mindre en. Lovade Sandra att hon ska få tillbaka lite av pengarna om det blir så, hon gav mig liksom tusen för att det skulle kosta mellan 1600-1800 men blir det nu bara 500 så får hon pengar tillbaka. Pappa tyckte jag skulle behålla dem men så elak kan jag inte vara. Har ett samvete faktiskt!

/J

Kommentarer

Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback