Bartender!

Jösses säger jag bara, skulletill krogen igår för att träffa chefen och sen åka hem efter att ha disskuterat eventuelt jobb. Trode jag i alla fall. Så blev det icke! Jag var ensam bartender i stora baren på den krogen igår. Jösses säger jag bara, inte beredd på det för 5 öre, ingen bartender utbildning alls och så lämnad helt ensam i baren!!! Nervös han jag inte vara kan jag säga. Är ett jäkla stort steg från intervjuv till att jobba måste jag säga dock. Lillebror hade i alla fall någon han gick med som tur var för honom men jag stod ensam!!! Galet värre, kom en kille och bad om en jordgubbsdrikn. Bara jaha? Jag kan ingen!!!! Hittade smaken jordgubb och slänge i lite sprit och mjölk, klart! Vanilj vodka, jordgubb och mjölk med is. Undrar om det är en riktig drink? Den gick hem i alla fall för kompisen ville ha en likadan sen. Men kan säga att jag kände mig aningens lost! Att ha jobbat 2 gånger på våran ynkliga studentpub som har 2 ynka kylar och ingen sprit är ju knapptast svårt för det klarar även de dummaste av och tro mig en del av dem som jobbar där går inte hissen ända upp på! Men att stå ensam i en enorm bar med 2 kassor och en jävla massa sprit var en annan sak! Sålde dock för ynka 1100 igår då det var dåligt med folk men fick 50 i dricks på det så okej för att vara min första dag som bartender!

/J

Kommentarer
Postat av: maria

tror inte ja svara på om ja hade roligt på campusfesten, men de hade ja iaf =) hoppas att du me hade roligt.. hoppas att de går bra att jobba som bartender i sommar me.. blir ett bra extrajobb till hösten oxå om du har tid till de =))

Postat av: Wictor

Jaså, vart är du bartender någonstans då?

2008-06-08 @ 03:43:53
URL: http://wictorlillraggegullstom.blogg.se/

Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback