Plagiat

Kan man plagiera sig själv? Jepp det går alldeles utmärkt fick jag lära mig idag. En bekant i klassen, även kallad fluff hade skickat in sin studiegruppsarbete. Efter att han gjort detta upptäckte han en del stavfel så han tog tillbaka arbetet och skickade in det igen. Detta tyckte inte programmet its som vi använder om! Det visade att arbetet var 99% likt ett annat så vår lärare trode de fuskat!! Hur bra är inte det egentilgen när man plagierar sigsjälv? Starkt jobbat vännen!

Vårat arbete gick bra, jag svamlade på som vanligt medans de andra krakarna hakade sig fram med papper under näsan. Kunde naturligtvis inte vara tyst denna gång heller utan gick in och lade mig i vad de andra sagt. Sorry men är ett grupparbete och jag tänker inte kugga för att någon anna klantar sig. Vi hade även en bra föreläsning idag med en tjej som jobbar för Fair trade, rättvisemärkt. Fick papper där man kan anmäla sig till en utbildning/kurs hos dem och bli ambassadör. Lät interessant faktiskt, kostade dock 800:- så lär väl inte bli av men hade varit coolt med titeln ambassadör! Mohaha.

Annars är jag övertrött och flum som vanligt, alla åker hem nu under påsk men jag var ju nyss hemma plus att mor och far kommer på lördag eftersom att baby fyller år på söndag. Lovat att hjälpa han baka bullar på fredag och tvingat han till att baka tårta som jag också kommer få hjälpa till med. Enbart bullar känns så tråkigt.

Undra om man skulle sova middag nu sådär ett par timmar efter middagen, är inte riktigt hungrig än så får bli mat senare igen.

/J

Kommentarer
Postat av: Alexandra

ha en bra dag :)

Postat av: Helge

Du kan vara lugn, Jag kommer inte att åka någonstans! :)

2008-03-19 @ 22:57:52
URL: http://elgen81.blogg.se

Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback