Silverbröllop!

Ja jisses, mor och far har bröllopsdag idag. De firar silverbröllop. Gifta i 25 år med andra ord, de flesta som hamnar där är rätt gamla men mamma och pappa är 47 och 48. Inte ens 50 med andra ord. Tycker faktiskt att det är ganska otroligt för i dagens läge är det ju i stort standard att skilja sig efter bara nått år. Många skiljer sig dock för lätt skulle jag vilja påstå, man orkar helt enkelt inte försöka för det är jobbigt och vi gillar inte när det är lite jobbigt utan då är det lättare att ge upp.Sen är jag med emot sådana som håller ihop för barnens skull. Barnen märker om mamma och pappa bråkar jämt så varför ens försöka då? Något som alltid förundrat mig dock är hur "barn" vars föräldrar gått isär när de varit runt 14-15 alltid har så svårt att anpassa sig. De kan fortfarande må dåligt över det även om de är stora nog att kunna acceptera vad som sker. Många av dessa barn har sedan svårt att ha relationer själva. Inte för att det var det jag ville komma in på men men.

Grattis mamma och pappa till 25 år!

/J

Kommentarer
Postat av: Anonym

Intressant. Det kan ju också vara så att tiderna förändras, och ett äktenskap kanske inte betyder lika mycket idag som det gjorde förr i tiden. 25 år är inte mycket, men sverige har förändrats mycket, och folks relationer med varandra med det.

2008-09-10 @ 17:48:27

Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback