Dumma bibliotek

Ja är det något jag inte gillar på universitetet så är det deras bibliotek. Finns fan inte den minsta logiska ordningen i det bibliotek vi har!! Letar man böcker på våningen längst ner så ska man leta på årtal och sen har de olika numer som står i hyfsat bra ordning om man hittar rätt årtal. På våningen över är det bokstäver man letar efter men när man väl hittat hylla G så är det olika om det står på förfataren till boken eller titeln eller om man ska leta efter något helt annat. De övriga våningarna är minst lika frustrerande! Jag har snurrat runt som en galning idag för att leta böcker och fick med mig 4 st hem varav endast 2 var de jag letade efter. Letade efter 5 st idag men hittade alltså 2!! Jag ska ha 15 andrahandskällor till min uppstas och jag blir alltid lika frustrerad av detta bibliotek.

/JD

Kommentarer

Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback