D-uppsats problem

Ja jag har lite problem med detta att jag skall skriva D-uppsats typ denna terminen. Problemt är att jag har ingen aning om vad jag ska skriva om för bok. Har 2 som jag funderat på men vet inte vad jag ska skriva då plus att det är svårt att hitta 15 andrahandkällor till dem. Jösses vilka bekymmer va! Det andra problemt där är att jag minns inte hur man gör en outline eller nått! Måste verkligen rota igenom mina papper här hemma för att se om jag sparat några instruktioner någonstans. Annars vetefan hur detta ska gå till.

Har för övrigt suttit igenom en hel dag med seeeeg lektion. Gjorde typ inget och gick inte igenom nägot viktigt heller direkt. Liin bad mig ta anteckningar då hon är sjuk. De lär inte bli användbara för har inte skrivit nått yp. Vad jag läser? Media A-B för blivande medielärare. Undrar just vad jag ska lära mina elever..

/JD

Kommentarer
Postat av: dr. no

Divina Commedia är ju alltid en klassiker - och den finns tusentals tolkningsverk till.

Postat av: dr. no

:D Inte förvånande alls...



Tja, vad sägs om "den Unge Werther's lidanden"? Ett klassiskt uppsatsverk...



Eller annars "Det andra könet", "Svarta Fanor", "Järnhälen" eller "Walden".



Fast det är klart, nog är det lite pretto alltihop. Men pretto är det enda jag vet, om man får tro min kära flickvän... ;-)

2009-01-21 @ 13:25:48
URL: http://omniaabsurdumest.blogg.se/

Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback