Läraren saknar fortfarande större delen av en fungerande hjärna...

Nu helt plötsligt så har hon visst beslutat sig för att svara på mina frågor i alla fall. Det var hyftsat trevlig stämmning till skillnad från hennes senaste mail men en del saker håller jag ännu inte med om. Fattar lite bättre vad hon menade på vissa ställen men en hel del är bara galet och idiotiskt. Det var i alla fall inga personangrepp nu så då kan jag ta det hela på ett annat sätt och även om jag inte håller med henne så är det ingen ide att tjafsa för det kommer inte bli bättre. Mitt gammla jag, så som jag varpå högstadiet, hade protesterat hejvilt och inte gett upp i första taget. Jag har till och med tryckt upp en bok i ansiktet på en lärare för att bevisa att jag hade rätt. Det skulle jag vilja göra nu med våra olika definitoner av ordet mentor, den jag har i mitt engelska uppslagsverk är inte den samma som hon har i sitt och detta är ju ett uppsalgsvärk de rekomenderat oss att köpa. Jag tycker det är en tolkningsfråga men glömde ju bort att man inte får tolka saker på sitt eget vis utan man ska tolka som läraren. När jag blir lärare ska jag upmuntra egena åsikter och tolkningar! Kommer heller aldrig att trycka ner någon med personliga kommentarer som rent ut säger att du är dum. Vore jag en svagare människa ovh osäker på mig själv hade jag hoppat av på en gång men så som jag är så blir jag bara arg och ska göra allt för att bli en tusen gånger bättre lärare än vad dem är!!

/J

Kommentarer

Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback