Velande till max

Ja jösses, detta med att välja bok var inte ens i närheten så lätt som sist! Nalle Puh var ett lätt val och en mycket lätt bok att läsa med men nu har jag fan haft problem. Hittat 3  böcker jag gillar mycket men de är trycka på 2000-talet och därför alldeles för nya för att skriva om då det inte finns andrahands källor på dem. Att skriva en uppsats då skulle vara skrämmande sa min lärare så bäst att välja något lättare då. Har ratat en jäkla massa idéer men nu tror jag att jag hittat en som håller i alla fall. Kanske blir Toni Morrisons The Bluest Eye för den tog jag mig igenom förra året och gillade. Den är också rätt kort så man kan läsa den snabbt på nytt och det finns gott om källor man kan använda sig av. Får se om det blir så, någon form av psykoanalytisk läsning på den boken då...hm..

Grejen är ju också att jag är för lat för att läsa en hylt ny bok utan vill ta en jag redan läst! Sen ska det helst inte vara någon bok som det redan gjorts massor på!

/JD

Kommentarer

Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback