Val

Ja att göra vissa val är väl det som bekymmrar mig mest just nu. Baby har en ganska bestämd syn på vad han vill göra med livet och det innebär i stort att allt skall se ut som det gör just nu. För mig så ser det lite annorlunda ut. Jag är klar med utbildningen om ett år och det finns vissa saker jag skulle vilja testa innan jag måste låsa mig i en viss stad, eller liknande. För det första har jag ännu inte helt släppt tanken på att bo utomlands en viss tid för att studera eller liknande. När jag är klar med engelskan nu har jag möjligheter till vidare stuider inom engelska och utomlands erbjuds sådant som inte går att läsa här. Tyvärr vill inte baby detta alls. Hans senaste svar i den frågan var dock att vi ska åka men han sa det enbart för att han kände sig tvingad till det vilket inte heller känns ok. Vet inte riktigt vad jag ska göra eller om jag är bered att ge upp tanken på vidare studier i ett annat land men som sagt, ska jag tvinga med honom och han vantrivs och surar istället? Annars är det väl till att skaffa barn och villa...vilket ingen av oss egentligen är redo för heller så är inte rätt....mycket att fundera på just nu och jag hatar när det är så. Blir så irriterad när jag har mycket att tänka på.

/JD

Kommentarer

Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback