Borde man vara mer vuxen?

Detta är något jag faktiskt kan funder över ibland. Är man vuxen? Hur är man vuxen? två av mina bekanta ska nu gifta sig nästa år, den ena är i alla fall runt 26 och den andra är 24. Det känns bara som att det är ganska tidigt att gifta sig vid den åldern ändå nu för tiden. Många gifter sig inte alls eller väntar tills efter 30 då man har karriär. Jag har precis skaffat seriöst förhållande och jag tvivlar alltid på om det kommer att hålla, bättre vara förberedd på det värsta än att få en chock när det händer. Borde jag vilja gifta mig nu? Ska jag vilja sakffa barn redan?? Har flera andra bekanta, både yngre och äldre som antingen har barn eller gärna vill ha det. Varför så brått?? Är det fel på mig som vill resa, plugga klart och ha ett jobb innan seriöst familje liv? Är jag rädd för att bli vuxen eller vad är egentligen felet? Bra att få djupa tankar under julafton men hela dagen har varit upp och ner för mig. Har för första gången mått riktigt dåligt under jul och verkligen saknat Jonas. I vanliga fall kan jag skjuta bort de tankarna, är 10 år sedan han dog nu men denna julen har varit tung för mig. Dags att boka tid hos den där hjärnskrynklaren nu kanske....

/J

Kommentarer
Postat av: Malin

hmmm... Du sa att ni absolut skulle vänta länge innan ni flyttade ihop och nu har ni gjort det. Säg inte att ni kommer börja försöka skaffa barn till hösten eller något ;)
I hope not. Tycker man kan vänta till 30 iallafall. Ja nog är det en stadga-sig-våg som har lagt sig över folk och fä. Tror det är en motreaktion mot den "icke-stadga-sig och skaffa barn sent"-våg som pågick för några år sedan.
kram

2007-12-25 @ 18:22:26

Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback