Varför kan man inte sova...

...när man väl får? Ledig idag och behövde inte upp förrän tio för då skulle jag tvätta men vaknade klockan sju. Störigt, vägrade gå upp så lyckades somna om vid åtta och upp vid tio igen då. Nödvändigt! Drömt konstigt idag med, om en gammal bekant som jag räddade livet på en gång. Undrar vad som hände med honom, vart han tog vägen. Hörde att det gick illa igen när han flyttat hem men vet inte. Man undrar ibland vad som hände med gammla vänner och bekanta som man lyckats tappa bort. Kommer man någonsin få se dem igen? Vet inte ens om han lever längre....undrar varför man ibland hamnar i det förflutna? Känns som ett helt annat liv jag levde då, gjorde jag med. De jag umgås med idag hade inte kännt igen mig på den tiden. Förutom min två vänner Linn och Sandra som varit med hela tiden. Nostalgisk eller depprimerad? Vet inte riktigt, ibland kommer det bara över mig som en stor våg man inte kan undvika. Ibland saknar man det gammla men man måste leva i nutiden...måste gå vidare framåt och ändå kunna bevara sina minnen och gammla hemligheter....

/J

Kommentarer

Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback