En fundering

Började fundera på en sak igår sådär när jag körde bil utan radio rätt länge. Just nu så är det väldigt många bekanta och gammla bekanta runtomkring som gifter sig och skaffar barn hit och dit och jag har funderat på det där ett antal gånger förut och nu igen. Misstolka mig inte nu, handlar inte om att jag är på gång att skaffa unge inte utan jag ska bli klar med skolan först. Det jag funderade på är då detta, har jag valt att göra karriär istället för att skaffa familj? Jag vet inte om jag tycker det kan kallas karriär, jag har bara valt att jag vill kunna försörja mina barn innan jag skaffar några. Är det fel tänk? Ska man klämma ut ungar tidigt bara för att eller vad är grejen? Nu vet jag med att vissa verkligen vill ha barn tidigt men jag fattar det inte riktigt. Det är ju inte så att man ska skaffa barn av fel anledningar vilket jag tycker att många gör idag. Visst jag hade väl också kunnat skaffa barn och leka hemmafru men jag vill faktiskt inte det. Jag vill sats på "karriären" först av de enkla anledningarna att pengar styr allt. Vill inte sitta på soc bidrag bara för att liksom. Vet inte vart jag ville komma med detta egentligen men fattar inte barnhysterin bland gammla bekanta. Det är i sådana länge jag är glad för Sandra och Flickvännen, de skulle aldrig få för sig att skaffa barn nu. Är vi konstiga my darlings eller what?

/J

Kommentarer
Postat av: Tessan

Nej inte ett dugg, jag tänker precis som du... Var ju med edvin tre år utan en tanke på barn :O


Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback