Depping och shopping

Ja lite så, deppade lite då jag satt ensam hemma på min födelsedag men tog itu med det och åkte till mor och far en sväng istället. Var inte riktigt kul att sitta hemma själv och glo! Shoppade lite igår med, köpt ett berlockarmband från pilgrim som skall fyllas på med berlocker när jag varit duktig och fått nya stjärnor! Köpte även lite tv spel till wii som var kul. Har galet ont i kroppen bara av allt spelande! Idag skall det färgas hår igen, kanske klippa lite lugg. Satt förresten och tittade på brudklänningar förut :-) vill ha! Tänkte kolla runt lite för att få någon koll på vad jag gillar innan det är dags att välja sen i januari.

Hade en intressant disskusion på lektion idag om tvspelsvåld etc. blev änna lite irriterad på en del som menar på att bara för att någon spelar grand theft auto eller liknande så lär man sig hur det är att skjuta folk och då skulle det vara lättare att göra det i verkligheten eftersom att detta spel är så pass verklighetstroget. Jag är av den anledningen att tv, film, spel inte har sådan ensam påverkan. Man har väl föräldrar? Förhoppningsvis någon i alla fall eller någon annan vuxen förebild som lär en lite moral och vett. Kan garantera att jag inte går ut och slår folk bara för att jag kanske spelar tekken på ps2. De jämförde det med att om man ser en kampsprotsfilm så vill man kanske träna kampsport men det är skillnad på att vilja träna det för att man ser det och på att vilja gå ut och slå skallen av någon bara för att man sett en film med kampsport i. Jag är av den åsikten att man alltid påverkas av saker runtomkring men det är ju flera faktorer än 1! Någon som håller med eller tänker jag helt galet??

/J

Kommentarer
Postat av: Essa

Jasså du hittade min nya blogg. Spelar inte mig nån roll så välkommen in och läs om du vill. Funderar verkligen på att skita i Bonna, det känns inte alls lockande just nu. Men men, jag avaktar beslutet. Ska snacka med Malin om det också. Känns taskigt att inte åka ner nu när hon ska komma. Men hon kommer ju å andra sidan på Älghälga också... Hur mycket ska man göra för andras skull? Ja, vi får se...

2008-10-08 @ 00:33:29

Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback