Funderingar

Ja ibland så tänker jag väldigt mycket och har nu funderat på det här med vänner och bekanta. När någon man känner mår dåligt eller lider så är det för mig ganska naturligt att försöka hjälpa denna personen. Problemen har varit med de vänner som inte ser att de har problem eller som inte tar emot hjälp eller de som äter upp en hel. Liin har nu mått ganska dåligt ett tag då det är slut med sambon och även om jag vill hjälpa henne så finns inte orken där. Är inte mina problem utan hennes. Sist slutade det hela med att jag bröt kntakten med en dåvarande vän och även om det kanske inte var rätt grej att göra så känns det fortfarande som ett av de bästa besluten jag tagit på länge. Det hela ledde även fram till att jag började gå hos psykologen och tog tag i mitt liv. Problemet har nu blivit när nya människor dyker upp med nya problem att jag inte vill dras in i den härvan igen. Så hur säger man till en vän att man faktiskt inte vill bli inblandad? Speciellt om hon inte har någon annan? Nej tyvärr du får lösa det på egen hand för jag orkar inte bry mig...funkar liksom inte.

/J

Kommentarer

Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback