Massor att göra

Ja jag har egentligen en hel del att göra. Har rätt mycket att läsa till föreläsningen på torsdag, borde kanske diska. Tvätta är nått jag behöver göra och säkert en hel del till. Men istället för att göra något av det jag borde så sitter jag hemma framför tv:n. Träffade MissBoss förut idag, hon såg ut att må bra. Hon kommer dock få gå minst ett år till på uni ser det ut som. Fattar inte alla som har uppsamlingstermin. Min tanke har alltid varit att jag har valt att plugga och då tänker se till att klara det med. Funderade lite på vad fort saker förändras. Vad gjorde ni för exakt ett år sedan? Jag var fortfarande nykär i baby, bode i en liten studentlägenhet med min katt Spike, bråkade troligen med Essa om något (vi gjorde tyvärr det rätt ofta) och skulle skriva C-uppsats. Idag bor jag med baby i en 3:a, har två katter och har brutit kontakten med Essa. Skaffat jobb som bartender och läser media och har beslutat bröllop till nästa år. Fatta vad det händer saker på bara 1 år. Bådebra och dåliga sådana, relationen till min föredetta bästa vän i K-stadär fortfarande något mycket komplicerat i min hjärn och vet inte om jag är beredd att ta itu med det än heller. I alla fall, hur ser livet ut för er idag? Hur var det förut och vad kommer att förändras?

/J

Kommentarer
Postat av: Essa

Komplicerat var ordet... Men egentligen inte. Vi är olika och kommer troligen inte bli nära vänner som förr. Men det finns mellanting. Det behöver inte vara allt eller inget. Sen har både ditt och mitt liv förändrats en del senaste halvåret. Jag har träffat en egen Kalle som det känns rätt okej med och skolan flyter på rätt bra den med. Således mår jag bättre och det gör mig nog lättare att umgås med skulle jag tro. Du verkar mer harmonisk du med.



Det jag föreslår är att vi kanske inte undviker varandra som vi gjort senaste halvåret utan tar det som det kommer. Som du sagt känns det lite konstigt att gå från 100 till 0. Att nu gå från 0 till 30 hade jag sett som ett framsteg och sen får tiden utvisa resten.



Hoppas det går bra med medialäsandet. Kram

Postat av: Malin

För exakt ett år sedan bodde jag i Karlstad i en etta och läste idéhistoria. Levde ett ganska bekymmerslöst liv och hängde med dig och Essa samt en hoper andra människor, jobbade på Bunkern lite då och då. Nu har jag gått ett kliv tillbaka, bor hos mina föräldrar och går på psykologsamtal och kontaktpersonssamtal varje vecka, that's it. Men förhoppningsvis ska det bli bättre snart, jag kommer nog få ett jobb hyfsat snart, så det är alltid något.

kram

2008-09-13 @ 18:22:23
URL: http://blogg.aftonbladet.se

Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback