Tävling!

Yes, men inte för er! En tävlig som jag och två av mina studiekamrater ska ha imorgon under tentan. Läser just nu media och vi har bland annat pratat om stereotyper och hur de framställs i media etc. Som exempel på detta kom vi in på en film med Lucky Luke där han möter indianer och de hälsar genom att säga Ugh. Detta är ganska roligt att se men stämmer det verkligen att indianer säger Ugh? Njae tror inte riktigt det. Hur som helst är det ett roligt exempel på fördommar och stereotyper i media och detta har vi nu gjort till en tävling! Målet är att under så många gånger som möjligtpå tentan få in ordet/exemplet Ugh! När man ska förklara t.ex. saker som ideologi, marxism, konglomerat och allt annat så ska man alltsågöra det med Ugh!

Någon annan som deltagit i en lite mera udda tävling?

Man måste ju se till att göra universitetsstudierna roliga! Förövrigt är jag inne i ett plugg-stimm då jag kommit på hur kul det är med universitetet så har sökt en till kurs till nästa år. Tänkte med andra ord läsa dubbelt! Engelska D är det som nu har sökts och enligt min plan skall sammläsas med media B och C. Vi får väl se hur det går!

/J

Kommentarer
Postat av: evans

Det låter som du kommer att ha fullt upp nästa år! Läser du engelska med språklig eller litterär inriktning?



Stereotyper inom reklam brukar jag syssla en del med i min undervisning. Det är roligt!


Kladda:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback